piątek, 8 marca 2013

Zaczynam! Na dzień kobiet, szybkie ciacho :-)

Zaczynam moją przygodę z kuchennym blogowaniem.
Akurat w szczególnym dniu, jakim jest Dzień Kobiet.
Przy okazji składam wszystkim Paniom, najserdeczniejsze życzenia :) i przesyłam przepis na proste ciasto waniliowo - czekoladowe. Przepis pochodzi stąd <klik> , jednak z pewnymi małymi moimi zmianami.

CIASTO WANILIOWO - CZEKOLADOWE

Składniki :

165 g miękkiego masła ( ja dałam margarynę) 
¾ szklanki cukru 
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
3 duże jajka w temperaturze pokojowej 
1 i 1/3 szklanki mąki pszennej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
60-70 g gorzkiej czekolady 
1-2 łyżeczki esencji czekoladowej ( pominęłam)

Dodatkowo: 

cukier puder do oprószenia 

Masło utrzeć na puszystą masę z cukrem. Dodać esencję waniliową, wymieszać. Stopniowo dodawać jajka, po każdym dokładnie miksując masę do połączenia się składników (ok. 20 sekund). 

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać i dodać do masy maślano-jajecznej. Dokładnie wymieszać. 

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej ( ja rozpuściłam z 4-5 łyżkami mleka, ale nie zimnego prosto z lodówki) . Lekko przestudzić. 

Masę podzielić na pół. Do jednej części dodać przestudzoną czekoladę i aromat czekoladowy, delikatnie wymieszać do połączenia się składników. 

Średnią formę na keksówkę wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą . Masę waniliową nałożyć do foremki, wygładzić wierzch. Nałożyć masę czekoladową i również wygładzić górę. 

Piec ok. 40 minut lub ciut dłużej w temp. 180°C. Sprawdzić patyczkiem, czy jest suche, jeśli tak. Potrzymać jeszcze chwilę w piekarniku, do lekkiego ostudzenia. Posypać cukrem pudrem i gotowe :)

Smacznego ! :-)




1 komentarz: