czwartek, 4 kwietnia 2013

Szarlotka sypana

Kiedy pierwszy raz przeczytałam przepis na tę szarlotkę, byłam nastawiona dosyć sceptycznie, ale kiedy ją upiekłam, stwierdziłam, że to najlepsza szarlotka jaką w życiu jadłam.
Przepis pochodzi od mojej forumowej koleżanki :)

Składniki: 
(na tortownicę ok. 25cm średnicy) 
- 1 i 1/4 szkl. mąki (białej, razowej lub mieszanej) 
- 1 i 1/4 szkl. kaszy manny 
- 1/2 szklanki cukru 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- ew. cukier waniliowy 

- 1-1,5 kg bardzo soczystych jabłek 
- 3 łyżki cukru 
- cynamon 
- ew. esencja waniliowa 

- kilka łyżek oleju 

- mąka lub bułka tarta do wysypania tortownicy 

Wykonanie: 
1) Jabłka umyć, obrać, utrzeć, wymieszać z 3 łyżkami cukru, cynamonem i ew. esencją waniliową. NIE PODPIJAĆ SOKU!!! To nie jest tradycyjna szarlotka, do której jabłka muszą być starannie odsączone. Wręcz odwrotnie - potrzebny jest sok! Jeśli będzie go za mało, należy uzupełnić wodą lub sokiem jabłkowym! 

2) Wymieszać mąkę z kaszą i cukrem, dodać proszek do pieczenia i ew. cukier waniliowy. 

3) Podzielić tę "suchą masę" na 3 części. 

4) Do wysmarowanej tłuszczem (i wysypanej bułką tartą lub mąką) małej tortownicy wsypać I-szą część "suchej masy". 

5) Przełożyć połową jabłek. 

6) Wysypać II część. 

7) Wyłożyć resztę jabłek. 

8 ) Do do reszty suchych składników dodać 2 łyżki oleju i 2-3 łyżki wody, mieszać łyżką "rozcierając" powstającą masę o ścianki naczynia. Ma się zrobić coś, co wygląda jak kruszonka. Takie lekko "wilgotne" grudki. W razie konieczności dodać jeszcze trochę oleju. Wysypać to na ciasto, przyklepać delikatnie. 

9) Piec ok. 50-60 min. w 180°C (ciasto wkładamy do nienagrzanego piekarnika). Zostawić do wystygnięcia i dopiero kroić, jeśli zależy nam, żeby szarlotka zachowała formę! 






Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz