poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Malinowy piegusek

Lato małymi krokami zbliża się ku końcowi, więc jeśli chodzi o pieczenie ciast, to trzeba korzystać ze świeżych owoców. Mąż bardzo chciał jakieś ciasto, a ja nie umiałam się zdecydować. W szafce leżał zapomniany mak, więc trzeba było coś z nim wykombinować, bo data spożycia zbliżała się nieubłagalnie. I wymyśliłam piegusa, połączyłam składniki jednego ciasta, z drugim i dodałam świeże malinki, bałam się efektu, bo nie znałam połączenia malin z makiem, ale całkiem niepotrzebnie, bo ciasto wyszło bardzo dobre :)
 MALINOWY PIEGUSEK ( na blaszkę kwadratową )
Składniki :
200 g tłuszczu ( u mnie margaryna)
Szklanka cukru
4 jajka
0,5 szklanki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka maku
2-2,5 szklanki mąki pszennej
maliny ( ilość - zależy kto jak dużo lubi )
* zapach do ciasta
Składniki na ciasto powinny mieć temperaturę pokojową.
Tłuszcz dokładnie miksujemy z cukrem, następnie dodajemy po jednym jajku w odstępie 20-30 sekund, żeby dobrze się połączyły ( cały czas ucierając). Porcjami dodajemy mąkę ( przesianą z proszkiem do pieczenia), kiedy zużyjemy już całą, wsypujemy mak, wlewamy mleko i miksujemy na gładkie ciasto, dodajemy zapach*. Ciasto musi mieć dosyć gęstą konsystencję, żeby maliny po nałożeniu ładnie się trzymały, więc można dosypać trochę mąki i zmiksować. Gotowe ciasto wylać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, ułożyć maliny i piec w 180 stopniach przez około 35-40 minut ( do suchego patyczka ). Można oprószyć cukrem pudrem, będzie słodsze jak ktoś lubi bardzo słodkie ciasta. Smacznego :)

* Ja nie dodawałam zapachu, ale śmiało można dodać swój ulubiony :)



4 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Ja kiedyś robiłam muffinki z makiem i truskawkami i też były dobre. A teraz wypróbuję Twój przepis z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :-) Mam nadzieję, że będzie smakowało :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem ciekawa ile tego maku bylo w szfce i jak on trafil do ciasta.
    chyba zasleplam, bo ani w skladnikach, ani w sposobie wykonania nie widze maku :(

    OdpowiedzUsuń