poniedziałek, 4 listopada 2013

Dyniowe ciasto

Jesień, jesień, jesień, a co za tym idzie? Jesienne ciasto :)
Krótko. Pierwsze moje ciasto z dynią. Udane.
Warto było przemęczyć się z jej obieraniem i ścieraniem.
Ciasto bardzo długo pozostaje świeże. Cztery dni po upieczeniu było jeszcze mięciutkie.
Przepis <stąd>, z moimi małymi uwagami :)

Składniki :
4 jajka
2 szklanki cukru ( dla tych, którzy nie lubią słodkich ciast, proponuję dać 1 szklankę, max.1,5)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
2 szklanki startej na dużych oczkach dyni
2 szklanki przesianej mąki pszennej

Jajka zmiksować z cukrem. Dodać pozostałe składniki. Ciasto przelać do formy ( u mnie tortownica ok. 22 cm)

Składniki na wierzch :
4 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu
3 łyżki płatków migdałowych

*** Na ciasto rozsypać cukier wymieszany z cynamonem, dodać płatki migdałowe. Piec w 180 stopniach przez około 40-45 minut do suchego patyczka.

*** Ja niestety nie dałam posypki, bo ... zapomniałam. Po włożeniu ciasta do piekarnika zorientowałam się, że posypki brak, ale i bez niej ciasto było bardzo dobre.



Smacznego ! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz