niedziela, 24 listopada 2013

Ciasto z chałwą

Nie jestem zwolenniczką chałwy, więc ... postanowiłam zrobić z nią ciasto.
Czasami lubię rzeczy na przekór :)
I opłaciło się. Ciasto jest bardzo smaczne, idealnie pasuje do kawy i herbaty.
Na pewno przyda się je mieć podczas nadchodzących, zimowych wieczorów.
Ciasto to robi się niezwykle szybko, więc jeśli spodziewacie się gości, a nie macie czasu siedzieć w kuchni, to polecam.

Przepis pochodzi z gazetki Najlepsze Ciasta nr 10/2013

Składniki :
2 szklanki mąki 
180 g margaryny
4 jajka
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
100 g chałwy waniliowej

Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej.

Mąkę połączyć z 2 łyżeczkami proszku do pieczenia ( przesiać przez sitko). Jajka rozbić, żółtka oddzielić od białek. Żółtka utrzeć z margaryną, cukrem, cukrem waniliowym oraz pokruszoną chałwą na gładką masę. Następnie dodać mąkę z proszkiem i całość dokładnie wymieszać mikserem.*

Białka energicznie ubić na sztywną pianę. Następnie dodać ją do ciasta i delikatnie wymieszać łyżką. Ciasto przelać do 2 wyłożonych papierem do pieczenia  małych keksówek **. Piec około 30 minut w 180 stopniach.***

* Masa będzie do momentu wymieszania mikserem bardzo gęsta.
** Autorka przepisu zrobiła to w dwóch małych keksówkach, ja zrobiłam w jednej większej.
*** Moje ciasto piekło się około 45 minut.

Smacznego :)

Niestety zdjęcie kiepskie, ale robione na szybko, póki ciasto było :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz