sobota, 30 marca 2013

Mazurek Magdy Gessler

No i stało się ! :) Zamieniłam makowego mazurka, na innego. Zobaczymy czy ta zmiana była na plus czy na minus. Teściowa kupiła gazetę a w niej przepis na mazurek Magdy Gessler, pomyślałam, czemu nie spróbować? Czytałam, że baba drożdżowa wg przepisu Pani Gessler jest dobra, więc myślę, że z mazurkiem nie będzie inaczej. Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu, na kruchym cieście, z dużą ilością czekolady. Jutro spróbujemy, ale już wiem, że smakować domownikom będzie :) Zapraszam :

MAZUREK MAGDY GESSLER ( przepis pochodzi z aktualnego wydania gazety " Życie na gorąco".

Składniki na ciasto ( blaszka 40x25) :
4 ugotowane na twardo żółtka
100 g cukru pudru
200 g masła ( ja dałam margarynę)
300 g mąki
łyżka kwaśnej śmietany
łyżka zimnej wody
łyżka śmietanki 30%

Składniki na polewę :
2 tabliczki gorzkiej czekolady
250 g kakao
250 g cukru pudru
szklanka słodkiej śmietanki 30%
pół kostki masła
70 ml spirytusu ( ja zastąpiłam go rumem)
garść pomarańczowej skórki smażonej

Dodatkowo :
wiórki kokosowe
jajka czekoladowe
migdały w słupkach

Przygotowanie :

Wszystkie składniki muszą być ZIMNE.
Masło ścieramy na tarce. Mąkę i starte masło rozgniatamy widelcem, dodajemy przetarte żółtka, łączymy z łyżką kwaśnej śmietany, łyżką śmietanki i łyżką zimnej wody. Całość szybko zagniatamy. Gotowe ciasto zawijamy w pergamin i odstawiamy do lodówki na całą noc ( ja zagniotłam około 8:00 rano, a wyciągnęłam o 18:00 ). Po tym czasie, upiec z niego spód i ostudzić.

Polewa:
W kąpieli parowej rozpuszczamy czekoladę z masłem, dodajemy śmietankę i cukier puder. Po zmieszaniu dolewamy spirytus oraz dodajemy skórkę pomarańczową. Mieszamy tak, by się wszystko dobrze połączyło. Gotową polewę wylewamy na upieczony spód i dowolnie dekorujemy :)



Prawda, że nie jest to trudne ? :)

Smacznego :)

Życzę wszystkim zdrowych, wesołych Świąt Wielkanocnych,
spędzonych w rodzinnej atmosferze,
wspaniałych wypieków,
smacznego jajka, 
oraz mokrego dyngusa :)

Ola
Przepisy Magdy Gessler

2 komentarze: