piątek, 8 marca 2013

Mazurek makowy - idealny na Wielkanoc :)

Postanowiłam dziś dodać jeszcze przepis na wspaniałego mazurka - ulubionego mojego męża.
Na pysznym cieście, z pysznym makiem i dżemem. Kiedy po raz pierwszy go zrobiłam w 2011 roku byłam zachwycona, a rok później mój mąż zażyczył sobie ponownie tego samego mazurka.
Przepis pochodzi z książeczki "101 przepisów - Wielkanocne ciasta i desery".

Składniki :
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki suchego maku i śmietany
3 jajka
1 szklanka cukru
5 dag masła
słoik dżemu ( smak dowolny, ja dałam truskawkowy)
bakalie ( ilość - dowolna, jak kto lubi ) :)
2 op. białej polewy lub zrobionej własnoręcznie
tłuszcz, bułka tarta do wysmarowania blaszki

Przygotowanie :
Mąkę przesiać razem z proszkiem do pieczenia. Mak wypłukać na sitku i w miarę dokładnie wysuszyć. Całe jajka utrzeć z cukrem na gładki krem. Ucierając, stopniowo dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Masło roztopić w garnuszku lub mikrofali, pozostawić do ostygnięcia. Dodać do ciasta razem ze śmietaną. Na koniec wsypać mak i starannie wymieszać ( najlepiej łyżką).
Prostokątną formę do pieczenia wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Wylać ciasto i upiec w 180 stopniach, przez około 45 minut. Przestudzić i przekroić na dwa placki. ( Jeśli boicie się, że placek może Wam z formy nie "wyskoczyć, lepiej go upiec na papierze do pieczenia, który z łatwością da się wyjąć ).

Dżem podgrzać, przetrzeć przez sito ( ja tego nie robię), przełożyć nim przygotowane spody, lekko dociskając. Polewę przygotować wg. przepisu na opakowaniu. Oblać równomiernie mazurek. Zanim masa całkowicie zastygnie, ozdobić bakaliami ( rodzynkami, migdałami, kandyzowaną skórką), można też dodać startą lub płynną czekoladę.

Smacznego ! :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz